Het laatste verhaal

6 september 2013 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Van Mesa Verde naar Flagstaf en dan naar Phoenix. het is een lange rit rond de 200 Miles.Sommige stukken zijn saai en ook soms geweldig mooi..We rijden hoofdzakelijk door Indianen gebied.Je merkt het eigenlijk alleen aan de namen.En de mensen die je ziet zijn indianen natuurlijk.Eigenlijk mag je ze geen Indianen noemen dat vinden zebeledigend.Meer een scheldnaam het zijn native Amerikaans.Langs de weg zie je veel kraampjes waar ze hun zelfgemaakte spullen verkopen vooral veel sieraden erg mooi. We zijn ook nog in de buurt van Monument Vallei daar ben ik met Annet en Koen geweesten hun kinderen natuurlijk.

We blijven de laatste week in Flagstaf want in Phoenix is het veel te warm zo rond de 40 graden dus daar kunnen we echt niet zijn.

Flagstaf ligt op 7000 feet hoog en dus een stuk koeler. In de winter wordt  hier gewintersport. Wij zijn met de lift omhoog gegaan ongeveer 12000 Feet . En in Amerika zijn ze heel erg lief voor oudere mensen want we mochten voor niks  naar boven. Vooral de terugtocht was erg mooi, het uitzicht bedoel ik.

We hebben ook de Sunset vulkaan bezocht rustend natuurlijk.1000 jaar geleden is hij tot uitbarsting gekomen en heeft een heel groot gebied veranderd in een zwart maanlandschap.nu na 1000jaar begint alles weer opnieuw te groeien. dit gebied is tot een nationaal monument uitgeroepen evenals een ruïne van een Indianendorp.

Afgelopen Woensdag zijn we naar Sedona geweest een echt toeristendorp wel erg gezellig en druk en warm!,De weg er naar toe is erg mooi hele mooie rotspartijen en Sedona is vooral bekend om zijn rode bergen indrukwekkender dan die van Monument Valley vind ik!.Vrijdag maar het warme Phoenix en Maandag 9 September weer naar het frisse Nederland