22 augustus

23 augustus 2013 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

Met de trein van Durango naar Silverton een mijnstadje in het midden van het San Juan gebergte.Het gaat langs de Animasrivier door valeien canions door bossen het is breathtaken zoals de Amerikanen zeggen. het is zo prachtig  je kan het op de foto's niet eens laten zien.

Het stadje Silverton is een klein mijnstadje waar vroeger goud en zilver werd gedolven.Het stadje is nog helemaal authentiek met nog een oude gevangenis en café.De straten zijn niet geasfalteerd en er rijdt nog een heuse koets rond. Het is jammer dat de auto,s er niet geweerd worden!

De spoorweg ontstond in 1881'Toen kwam Durango in beeld bij de spoorweg maatschappij en in de herfst van datzelfde jaar werd begonnen met de spoorlijn naar Silverton.In 1882 9 maanden later was de spoorlijn naar Silverton klaar.De trein doet er 3uur over om er te komen en natuurlijk ook weer drie uur terug het was een hele zit maar echt de moeite waard.

Onderweg hebben sommige zelfs nog een beer gezien .Greet heeft hem ook gezien ik was natuurlijk weer toelaat.

1. Coby:
    25 augustus 2013
    Het is er erg mooi en wat vlieg de tijd toch voobij zo snel nog een paar weekjes en dan zit het er al weer op nog veel plezier
  2. Bets en geurt:
    26 augustus 2013
    hallo ria en greet leuk hoor die verhalen geniet ererg van was ik er maar bij. wij zijn net terug van duitsland was ook erg gezellig . groetjes bets en geurt