Naar de Black Canyon

16 augustus 2013 - Montrose, Colorado, Verenigde Staten

Gisteren zijn we naar de Black Canyon geweest . Het is een prachtige Canyon ,de rivier de Gunnison veroorzaakt die of heeft die veroorzaakt.waarom  wordt deze Canyon Black genoemd ?  Hij is zo diep zo sheer ,kan ik niet vertalen enzo nauw dat het zonlicht bijna niet tot de bodem door kan dringen.Rond 1900 hadden de inwoners water nodig voor iirigation en de rivier de Gunnison werd ingedamd. het is nu een nationaal park.De Gunnison rivier verliest in48 Miles meer hoogte

dan de missesippi in 1500 Miles De kracht van van grote hoogte komend water veroorzaakte deze diepe kloof en wij kunnen er nu van genieten. Vandaag zijn we naar Grand Mesa geweest  een platte berg. De tafelberg wordt hij ook genoemd er word hier beweerd dat het de hoogste platte berg in de US is of het waar is weet ik niet. Op grote hoogte zijn verschillende meertjes en er zijn heel veel  Aspen een soort berken het is geen Fam..  Ze hebben een hele mooie witte bast als ik weer thuis ben wil ik ze schilderen Het is hier ook een geliefd onderwerp voor kunstenaars

1. Coby:
    18 augustus 2013
    Hai ziet dr echt mooi uit