Minot Noord Dakota

7 juli 2013 - Minot, North Dakota, Verenigde Staten

Zondag 30 Juni zijn we vanuit Phoenix hier naar toe gevlogen. Bijna hadden we het vliegtuig gemist mijn telefoon had ons niet wakker gemaakt. Gelukkig degene die ons op moest halen was wel op tijd en heeft ons gewekt,lapje door het gezicht aangekleed en op tijd op het vliegveld.

goede vlucht . en op tijd in Minot

Minot is sinds ze hier olie hebben ontdekt en heel veel werkeloze Zuidamerikanen hier naar toe zijn gekomen uitgegroeid tot een redelijke grote stad. Alles is hier nieuw.In 2011 is hier nog een grote overstroming geweest. De Missouri was een endje buiten zijn oevers gegaan.Heel veel mensen moesten toen hun huizen verlaten en tot op heden zijn ze nog niet terug gekeerd waarom? Ik denk geldgebrek de huizen stonden wel een meter onderwater en dat zie je ook goed en als je dan niet verzekerd bent waar haal je dan het geld vandaan om alles weer te vernieuwen Enfin al die nieuwe werklui moesten ook weer wonen en daar staan nu ook weer nieuwe huizen en flats voor!!

De omgeving is wat heuvelachtig en omdat het hier de afgelopen weken (nu is het prachtig weer) flink heeft geregend ook veel meertjes. Dit is een echt landbouw gebied dus veel boeren.En nu dan de olie. Wat mij ook heel erg opvalt zijn de grote en ruige mannenin de supermarkt zie je ook verschrikkelijke grote schoenen ik denk wel maat 50 of groter

Onze camper is groot maar wat je hier ziet zijn enorme campers .De camping stelt niets voor er zijn douches en WC en een kantine.Ze hebben wel internet!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl