South Dakota

10 juli 2013 - Phoenix, Arizona, Verenigde Staten

Zodag 7 july zijn we vertrokken uit Noord Dakota . Het was een lange rit van het rooseveltpark naar Rapidcity Onderweg alleen maar prairies, toch maar weinig koeien, het landschap is heuvellachtig. en zo groot als Nederland in de lengte!!!Erg groen en je ziet erg weinig huizen heel heel in de verte zie je soms een boerderij,En dan is er meestal een county in de buurt een klein dorpje dus!

We camperen in Piedmont op een particulier resort erg netjes en alles is er Zelfs internet al is het signaal soms erg zwak.We hebben af en toe een onweersbui en regen maar het blijft warm en de volgende dag weer stralend weer.

Deze omgeving is erg mooi en groen. Ik vind het erg op het sauerland lijken  .We blijven een paar dagen hier want er is veel te zien .Rushmore ,  de Blackhills  & Badlands en Lakes. Pieken van graniet en beboste ergen domineren de skyline van West Dakota. Wereldberoemd de uitgehouwen Presidenten .Washington Roosevelt en Jefferson en Lincoln .De man die er mee begonnen is heet Gutzon Borglium . in 1927  is hij er aan begonnen samen met nog 400 anderen.In 194 was het klaar. Het is een gedenkplaats aan de eerste 150 jaar  presidenten. Het is geweldig.

Er is nog zo,n geweldig memorial . Het is nog niet af het is en gedenkteken ter ere van de Indianen en heet Crazy Horse De presidenten zijn betaald door de staat maar crazijhorse wordt helemaal particulier betaald. de opbrengsten  die de toeristen inbrengen worden daarvoor besteed .Korzack Ziolkowski  en zijn latere nakomelingen hebben er hun levenswerk van gemaakt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rogier en Riet:
    Hallo Marie en Greet
    We volgen je reisverhaal met genoegen.
    we zien dat je geniet van al het nieuwe
    Nog veel plezier groetjes
    Rogier en Riet

Hallo Marie en metgezel.
  2. John en Lies:
    11 juli 2013
    Tjonge jonge, nog maar zo kort op pad en al zoveel indrukken opgedaan. We zijn weer benieuwd naar het vervolg. Groetjes uit Venray.
    PS: John heeft een andere hobby, Panda's verzamelen. Hij heeft er al 2, een grijze en een witte !!
  3. Bets en geurt:
    11 juli 2013
    bets en geurt. ik zie dat alles naar wens verloopt leuk hoor geniet er maar van ik volg alles groetjes bets en geurt
  4. Gerda:
    12 juli 2013
    leuk je reisverslag te lezen. Jullie hebben al heel wat gezien.
    We blijven het volgen.Geniet ze verder.
  5. Martha:
    12 juli 2013
    Hoi Ria en Greet,

Ik kreeg van Nel jouw verslag door en volg het nu ook. Wat een avontuur! Leuk dat we mee kunnen genieten.
    Veel plezier verder.